Jak ćwiczyć z hantlami?

   Każdy z nas bardzo dba o swoje zdrowie i ciało. Dlatego w tym celu stosujemy różne diety, ćwiczymy i uprawiamy sport. To właśnie ruch jest niezbędnym czynnikiem w walce z naszymi kilogramami. Dzięki niemu mamy lepszą kondycję fizyczną i np. nie czujemy zadyszki wchodząc na piąte piętro naszego bloku. Dobrym sposobem na ruch jest uprawianie sportu. Najlepszy będzie taki na świeżym powietrzu np. biegi, jazda na rowerze, rolki. Uprawianie sportu to nie tylko wysiłek fizyczny, ale i przyjemność. Nie wszyscy jednak mają czas, aby go uprawiać. Dla osób, którym brakuje czasu znalazłam świetne rozwiązanie, jakim jest kupno hantli do domu. I w tym momencie powstaje dla nas problem, jakie hantle kupić do jakiej aktywności fizycznej? W tym artykule postaram się pokrótce odpowiedzieć na te pytania.


A więc na początek warto wspomnieć, że wyróżniamy trzy rodzaje treningów m.in. trening siłowy, trening aerobowy, czyli domowe programy treningowe (dynamiczny) i domowe programy treningowe (stateczne). I tak oto do porządnego treningu siłowego najlepiej wykorzystać hantle żeliwne lub bitumiczne. Natomiast jeśli chodzi o trening aerobowy, czyli domowe programy treningowe (dynamiczne) najlepsze będą te z uchwytami. Nawet przy wysokich, uderzeniach czy innych dynamicznych ruchach w przypadku poluzowania chwytu, hantle te nie wypadną nam z rąk. Domowe programy treningowe (stateczne) to trzecia z kolei aktywność fizyczna z  użyciem hantli. W większości takich programów dobrze sprawdzają się hantle neoprenowe, miękkie, powlekane, gumowe oraz te z uchwytami.


Jak jasno wynika z powyższego dany rodzaj hantli nadaje się do konkretnej aktywności fizycznej. Mam nadzieję, że dzięki temu artykułowi będziecie wiedzieć jakie hantle będą Wam przydatne. Warto spróbować każdego z tych trzech treningów i każdego rodzaju hantli, aby wybrać dla siebie najlepsze.

Aby nie mieć nadwagi lub nie być otyłym wiecznie się odchudzamy. W tym celu przechodzimy na różnego rodzaju diety i dużo się ruszamy. To właśnie ruch jest nam potrzebny w spalaniu kalorii. Dobrym sposobem na ruch jest uprawianie sportu. Najlepszy będzie taki na świeżym powietrzu np. biegi, jazda na rowerze lub rolki. Niestety nie zawsze możemy sobie na to pozwolić, gdyż z reguły brakuje nam czasu lub pogoda na to nie pozwala. Dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie zakup hantli do domu. Ćwiczenia na takich hantlach są sposobem na kształtowanie sylwetki. Dlatego warto wiedzieć, jak należy ćwiczyć z hantlami. W tym artykule powiem o tym.


A więc, jak ćwiczyć z hantlami?:
Krok 1. Rozgrzejmy się. 10-15 minut ćwiczeń aerobowych i rozciągających powinno wystarczyć.
Krok 2. Zacznijmy od najlżejszych hantli, jakimi dysponujemy. Na początek spróbujmy podnieść je 8-12 razy.
Krok 3. Przerwa między seriami powinna wynosić 1-2 minuty.
Krok 4. Próbujmy wykonać 2-3 serie, pamiętając, aby nasze ruchy były spokojne, niegwałtowne. W tych ćwiczeniach nie ma pośpiechu.
Krok 5. Oddychajmy spokojnie, nie wstrzymujmy oddechu w trakcie ćwiczeń.
Krok 6. Nie kończmy ćwiczeń gwałtownie, nie upuszczamy nagle hantli na ziemię.
Krok 7. Jeśli mięśnie zaczynają boleć, przerwijmy ćwiczenia i zrelaksujmy się na chwilę.
Krok 8. Nasza postawa ciała podczas ćwiczeń powinna być wyprostowana.
Krok 19. Po zakończeniu ćwiczeń z hantlami, powtarzamy ćwiczenia rozciągające z rozgrzewki.
Mam nadzieję, że dość dokładnie wytłumaczyłam, jak należy ćwiczyć z hantlami. Stosując się do tych wskazówek z całą pewnością nie przeforsujemy się.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa