5 najbardziej efektywnych ćwiczeń na skakance

Skakanka to bardzo prosty przyrząd do ćwiczeń dzięki któremu można osiągnąć wspaniałe efekty. Już kilkanaście minut skakania na skakance umożliwia spalenie wielu zbędnych kalorii, tutaj znajdziecie 5 typów najbardziej efektywnych ćwiczeń.  

skakanka2

Technika i tempo ćwiczeń zależy od nas. Na skakance możemy ćwiczyć wszędzie i o każdej porze. Osiągnięcie odpowiednich efektów zależy tylko od nas.

Odpowiednia technika skakania jest bardzo ważna dla uzyskania pożądanych efektów.

Podczas treningu należy pamiętać o:

  • rozluźnionych ramionach
  • lekko ugiętych łokciach
  • utrzymywaniu wyprostowanej postawy
  • lekkim uginaniu kolan podczas podskoków
  • wciągniętym brzuchu
  • skakaniu na palcach (nie wolno skakać na całe stopy)

Jak przed każdym treningiem, również przed ćwiczeniami na skakance jest potrzebna rozgrzewka. Tutaj wystarczy około 10 -15 minut delikatnych podskoków. Ćwiczenia najlepiej rozpoczynać wolno, stopniowo zwiększając tempo. Na koniec treningu również powinniśmy się trochę porozciągać aby rozluźnić mięśnie i wyrównać krążenie.

Trening powinien trwać od 10 minut do pół godziny. Wszystko zależy od kondycji.

 ćwiczenia na skakance

Najbardziej efektywne ćwiczenia:

  •  Bieg w miejscu

Polega na tym aby przeskakiwać skakankę podczas biegu w miejscu.

  •  Podskoki w miejscu

Podskakując w miejscu musimy pamiętać o lekkim zginaniu kolan przy podskoku, nie powinno się wykonywać tego ćwiczenia na nogach prostych w kolanach.

  •  Podskoki z wykrokiem na boki
  •  Podskoki z wykrokiem na przód lub tył
  •  Skok skrzyżny

Tutaj można zacząć od podskoków w miejscu, następnie przejść do podskoku z wykrokiem na boki a na sam koniec wykonać poskok ze skrzyżowanymi nogami. Tą komplikację skoków możemy powtarzać.

Trudność tych ćwiczeń każdy może dowolnie zmniejszać lub zwiększać. Wykonując przedstawione ćwiczenia na przemian z pewnością podwyższymy efektywność treningu. Należy pamiętać o tym, że ważną rolę odgrywa tutaj również tempo wykonywanych skoków.

Kto nie powinien ćwiczyć na skakance?

Niestety ten sport nie jest dla wszystkich, nie powinny go uprawiać osoby cierpiące na otyłość oraz ostrą niewydolność krążeniową, a także zmagające się ze zwyrodnieniem stawów.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa