Jak ćwiczyć na orbitreku żeby schudnąć?

Coraz więcej z nas chce stracić zbędne kalorie, dlatego aby to osiągnąć przechodzimy na dietę, uprawiamy sport lub ćwiczymy na różnych urządzeniach fitness, które znajdują się  w klubach fitness i siłowniach. Jednym z takich sprzętów jest orbitrek. Ćwiczenia na orbitreku to doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą schudnąć. Jest on niewielki, prosty w obsłudze i pomaga nam stosunkowo szybko wyrzeźbić naszą sylwetkę oraz zrzucić zbędne kilogramy. Ale, jak na nim ćwiczyć żeby schudnąć? Aby odpowiedzieć na to pytanie przedstawię teraz kilka instrukcji.



Oto one:

1. Wybierzmy odpowiedni dla siebie sprzęt. Kupując orbitrek musimy się liczyć z wydatkiem rzędu 800 złotych. Nie kupujmy jednak sprzętów najtańszych. Zwróćmy uwagę na firmę, gdyż w końcu ma on nam służyć przez dobrych parę lat;

2. Starajmy się wybrać orbitrek z programem ćwiczeń. Jest to szczególnie istotne dla początkujących osób, a pomocne zwłaszcza podczas kontroli tętna. Nieraz chcąc spalić tkankę tłuszczową przekraczamy zalecane tętno, a co za tym idzie – zamiast spalać tkankę zamieniamy ją na mięśnie;

3. Podczas ćwiczeń na orbitreku musimy mierzyć swoje tętno. Najlepszy przedział do ćwiczeń to 70 – 80 % naszego maksymalnego tętna (HR). W przedziale tym następuje najwyższe spalanie kalorii z tłuszczu.  Poprawiamy wtedy funkcjonowanie układów krwionośnego i oddechowego. Powyżej tego przedziału tkanka tłuszczowa spalana jest znacznie wolniej.

4. Pamiętajmy o zachowaniu odpowiedniej sylwetki. Stojąc na orbitreku wyprostujmy plecy, głowę lekko unieśmy, wciągnijmy mięśnie brzucha, stopy połóżmy płasko na pedałach. Dłonie połóżmy na uchwytach;

5.  Cały trening na orbitreku powinien składać się z trzech zasadniczych faz: rozgrzewki, ćwiczeń właściwych i ochłonięcia;

6.  Rozgrzewka jest bardzo ważnym elementem. Dzięki niej poprawiamy krążenie krwi. Rozciągając mięśnie przed ćwiczeniami, zapobiegamy jakimkolwiek urazom, kontuzjom i skurczom. Przed wejściem na orbitrek wykonajmy kilka ćwiczeń rozciągających, pracujmy nad mięśniami ud, brzucha oraz ramion. Podczas rozgrzewki na orbitreku powinno się ćwiczyć z minimalnym oporem. Cała faza rozgrzewki powinna trwać ok. 10 minut;

7.  W fazie ćwiczeń należy zwiększyć znacznie swój wysiłek fizyczny. Ustawmy opór tak, aby podczas całego ćwiczenia móc utrzymać stałą prędkość. Faza ta powinna potrwać ok.10-15 minut. Jeśli zmęczymy się wcześniej, zwolnijmy i nie nadwyrężajmy swojego ciała. Jeśli będziemy  ćwiczyć regularnie, możemy co tydzień dodawać sobie po kilka minut. Pamiętajmy, by cały czas kontrolować swoje tętno;

8.  Podczas ostatniej fazy powoli staramy się przywrócić spokój naszemu sercu i pozwalamy mięśniom stopniowo ochłonąć. Poświećmy na to ok. 5 minut, zwalniając coraz bardziej tempo ćwiczeń. Ćwiczmy z minimalnym obciążeniem lub bez;

9. Jeśli chcemy uzyskać szybkie i widoczne efekty, trenujmy co najmniej trzy razy w tygodniu. Pamiętajmy, ćwicząc na orbitreku, pracujemy nad mięśniami całego ciała.

Z powyższych informacji dość jasno możemy dowiedzieć się, jak ćwiczyć na orbitreku żeby schudnąć.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa