Bieganie – przedstawiamy fakty, obalamy mity.

   Bieganie ostatnio zrobiło się bardzo modne, jeszcze kilka lat temu nikt tyle o tym nie mówił. Dziś jest to bardzo popularne i bardzo dobrze, ponieważ oznacza, że Polacy zaczęli dbać o swoje zdrowie. Tutaj przedstawię Wam fakty i mity związane z bieganiem wśród dzikiej natury i na bieżni.

bieganie

Brak miejsc do biegania.

Mit! Każdy kto naprawdę chce biegać zawsze znajdzie dla siebie odpowiednie miejsce i rozwiązanie. Jeżeli mieszkasz w samym centrum miasta, od parku czy lasu dzieli Cię kilkanaście kilometrów, zawsze możesz zakupić bieżnię do domu. Dzisiaj jest tak duży wybór, że każdy znajdzie dla siebie odpowiedni model, jeśli masz małe mieszkanie, zawsze możesz zainwestować w bieżnie treningowe z możliwością jej złożenia w dowolnym momencie.

Bieganie to nuda

Kolejny mit! Bieganie nigdy nie jest nudne, nawet to na bieżni. Bieganie w terenie można sobie urozmaicić biegając ze znajomym. Natomiast biegając na bieżni warto w tle puścić swoją ulubioną muzykę, film czy serial.

Do osiągnięcia dobrych efektów potrzebna jest motywacja.

Tak, to fakt. Wypracowanie formy, czy odchudzanie jest procesem długotrwałym. Do tego są potrzebne regularne treningi. By wytrwać w swoich postanowieniach dotyczących dobrej formy musimy mieć motywację, aby zbyt szybko nie stracić chęci do osiągnięcia danego celu.

Bieganie jest tylko dla osób wytrzymałych.

Nie prawda. Przecież nikt nie urodził się z super wytrzymałością fizyczną. Formę fizyczną trzeba sobie wypracować. Osoby z dobrą kondycją wciąż są w formie, ponieważ regularnie ćwiczą. Każdy zdrowy człowiek ma szansę wyćwiczyć swoją wytrzymałość, jeśli zacznie od delikatnych ćwiczeń i wraz z przyrostem sił, stopniowo będzie zwiększać intensywność treningów.

biegi

Codzienne bieganie jest nie wskazane.

   Tak, to prawda. Podczas biegania nasze mięśnie są narażone na duży wysiłek fizyczny. Z tego właśnie powodu trzeba dać im chodź jeden dzień przerwy, warto dać im czas na regenerację.

   Bieganie jest dobre dla osób zdrowych, jednak nie koniecznie wskazane dla osób z dużą nadwagą czy chorobami serca. Przed rozpoczęciem regularnych treningów warto poradzić się swojego lekarza, czy tak intensywny wysiłek nie zagraża naszemu zdrowiu. Przecież każdy z nas ma inną wytrzymałość i inny organizm. Dlatego biegajmy mądrze.

Zapisz

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa