Bolący bark – ćwiczenia

Ból barku jest częstą dolegliwością, towarzyszy wielu chorobom, które atakują duże stawy. Odpowiednie ćwiczenia mogą zmniejszyć, a nawet zniwelować ból barku, a także poprawić sprawność oraz ruchomość w stawie. Jakie ćwiczenia wykonywać w zespole bolesnego barku?

Nie musimy robić wiele. Codzienna gimnastyka pomaga zachować ogólną sprawność i wzmocnić mięśnie. Właściwe wykonywanie ćwiczeń oraz dopasowanie ich do sprawności, oraz wydolności organizmu. Ważne by obciążenie było stopniowane powoli, także ilość ćwiczeń oraz ich powtórzenia powinny być zwiększane stopniowo. Nie ważne, czy zmagamy się z jakimś problemem, czy nie istotne jest wykonanie rozgrzewki, a dopiero później właściwych ćwiczeń. Na koniec zmniejszamy intensywność wysiłku, a więc wykonujemy ćwiczenia rozciągające oraz oddechowe. Ćwiczenia, które polecane są na tę dolegliwość,nie wymagają dużego zaangażowania, codzienna gimnastyka pomaga zachować ogólną sprawność, a także wzmacnia mięśnie. Ważne jest by, ćwiczenia były właściwie wykonywane, muszą być dopasowane ich do sprawności oraz wydolności organizmu.

Stawy nie są przyzwyczajone do nagłych ruchów szczególnie z dużym obciążeniem. Szybkie i nagłe podniesienie czegoś ciężkiego z podłogi nad głowę jest bardzo szkodliwe dla naszych barków.

ćwiczenia
źródło: pixabay.com

Jeżeli w ciągu dnia zmuszony jesteś do wykonywania długotrwałych ruchów z ramionami oraz uniesieniami ponad głowę, wskazane jest robienie co jakiś czas przerw, opuszczanie rąk oraz rozluźnianie ich, a nawet zrobienie kilku rozciągających ćwiczeń. Dlatego np. przed myciem okien warto wykonać rozgrzewkę.

Przykładowe ćwiczenia

Stajemy wyprostowani przed ścianą, odsuwamy się na odległość wyprostowanej ręki, następnie opieramy kończynę górną dłonią o ścianę, jeżeli jest to lewą ręką, palce kierujemy w lewo, jeżeli prawa w prawo. Rękę wyprostowaną w łokciu skręcamy w przeciwną stronę, niż ręka oparta o ścianę aż poczujesz, że biceps ulega rozciąganiu, tę pozycję utrzymujemy przez ok. 15 sekund. Ćwiczenie wykonujemy dwa razy w każdą stronę.

Stajemy w drzwiach, ręce opieramy na futrynie nieco powyżej głowy, powoli pochylamy się do przodu aż do uczucia rozciągania. Wytrzymujemy w tej pozycji 20 sekund. Ćwiczenie powtarzamy 3 razy.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa