Cały naród biega

Nie ważne o której godzinie wyjrzę przez okno widzę osoby, które biegają. Bieganie uaktywnia pracę całego organizmu, usprawnia funkcjonowanie serca, płuc, mięśni kończyn dolnych. Poprawia krążenie krwi i ukrwienie całego organizmu. Obniża poziom złego cholesterolu, zapobiega rozwojowi osteoporozy. Poprawia samopoczucie i powoduje korzystne zmiany psychofizyczne, takie jak obniżenie poziomu stresu czy zapobieganie stanom lękowym.

Po kilku tygodniach systematycznych treningów, kiedy już organizm jest przyzwyczajony do systematycznego wysiłku, można zacząć mierzyć swoje osiągnięcia. Biegając tą samą trasą, można mierzyć czas biegu (potrzebny jest stoper lub zegarek ze stoperem) i starać się poprawiać wynik. Jeśli biegi odbywają się kilka razy w tygodniu, należy pamiętać, aby różnicować treningi: jeśli jednego dnia bieg jest forsowny, następny trening niech będzie swobodny, wolniejszy, bardziej relaksujący. Powinno się biegać systematycznie – jeśli brakuje czasu można biegać 3 razy w tygodniu, a przynajmniej raz w tygodniu.

Jeżeli zdarza się brzydsza pogoda za oknem i nie mamy ochoty wychodzić z domu polecam stepper, który można o każdej porze dnia i nocy. Ćwiczenia na stepperze pozwalają usunąć cellulit z ud i pośladków, poprawią krążenie krwi w organizmie i nie obciążają stawów. Dzięki regularnym treningom pozbędziesz się nadwagi, ponieważ ćwiczenia te przyspieszają spalanie tłuszczu oraz przyspieszają metabolizm organizmu. Ćwiczenia na stepperze mogą wykonywać wszyscy, ponieważ jest on bezpieczny dla stawów i bezpieczny w użyciu, podczas treningu nie jesteśmy narażeni na kontuzje i urazy. Podczas około 10-minutowego treningu o średniej intensywności Twój organizm jest w stanie spalić do 100 kalorii.