rozgrzewka staw biodrowy

Ćwiczenia na biodro rehabilitacja

Ćwiczenia na biodro pozwalają na złagodzenie dolegliwości bólowych, które zlokalizowane są w stawie biodrowym. Ćwiczenia mają pomóc w zmniejszeniu bólu, który pochodzi z pleców, ud, pachwin oraz podudzia. Trzeba jednak pamiętać, że długotrwały ból bioder może wskazywać na poważną kontuzję bądź chorobę stawu biodrowego.

Ćwiczenia na biodro pozwalają na rozciągnięcie oraz wzmocnienie mięśni stawu biodrowego, oraz mięśni znajdujących się w okolicy tułowia, oraz nóg. Ćwiczenia, które są regularnie wykonywane, przyczyniają się do zwiększenia elastyczności tej okolicy ciała oraz zakresu ruchowego bioder, co może zapobiec dolegliwościom bólowym stawu biodrowego oraz jego kontuzjom w przyszłości.

Dlaczego staw biodrowy boli i jak go ćwiczyć?

Biodro jest zbudowane z panewki i kości miedniczej oraz głowy kości udowej. Najczęściej ból ma charakter promieniujący w kierunku uda pachwin bądź kręgosłupa. Staw biodrowy bierze udział w codziennej aktywności człowieka: chodzeniu, bieganiu, kucaniu, czy wspinaniu się. Objawami bólu, który powstaje w następstwie dysfunkcji stawu biodrowego (może objawiać się nawet drobnym utykaniem), są ból w pachwinie, ból oraz mrowienie z bocznej (zewnętrznej) strony biodra, ból w okolicy krzyża oraz ból w okolicy pośladków. Ból może być tak silny, że doprowadza do zawrotów głowy, nudności oraz wymiotów. Regularna aktywność fizyczna zapobiega rozwojowi choroby i nieprawidłowości w obrębie stawu biodrowego, zapewniając tym samym zdrowie oraz dobrą kondycję. Ból bioder oraz jego okolic (pachwin, podudzia). Powinny one wpływać na rozciąganie ścięgien, mięśni, powięzi oraz wiązadeł w biodrach, co przekłada się na zapewnienie zdrowych oraz stabilnych stawów. Dodatkowo ćwiczenia na biodra wpływają pozytywnie na kondycję kręgosłupa, a szczególnie odcinek lędźwiowy.

przysiady zwyrodnienie stawów
źródło: pixabay.com

Jakie ćwiczenia przy zwyrodnieniu stawów wykonywać?

Ważnym, a nawet najważniejszym elementem każdego treningu oraz aktywności fizycznej jest rozgrzewka. To właśnie ona pozwala nam efektywniej ćwiczyć oraz zapobiegać rozwojowi urazów i kontuzji. Ćwiczenia na biodra rozpoczynamy od delikatnego rozgrzania mięśni, które znajdują się w okolicy bioder oraz tym samym przygotować staw biodrowy na aktywność fizyczną. Przed właściwymi ćwiczenia na biodra powinniśmy kilka minut potruchtać. Można to zrobić w formie delikatnej przebieżki na bieżni, w parku czy nawet bieganiu w miejscu, jeżeli ćwiczenia wykonywane są w domu. Następnie należy rozciągnąć staw biodrowy, ma to poprawić jego elastyczność. Pomogą nam w tym wykroki- jedna noga do przodu (nie zapominajmy w tym ćwiczeniu o zachowaniu naturalnej krzywizny kręgosłupa oraz napiętych mięśniach). Inny ćwiczeniem są przysiady, jednak przed ich wykonywaniem zaczynamy pozycja startową, która stosowana jest w sprincie.

Jest wiele innych ćwiczeń, które pomogą nam złagodzić ból, czy zapobiec rozwojowi choroby, jeżeli jednak uważamy, że nie są one dla nas, to warto dowiedzieć się, jaki powinien być sprzęt do rehabilitacji. Więcej o tym dowiecie się w poradniku Hop-Sport.pl.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa