Fitness w ciąży – można?

Kobiety w ciąży robią wszystko, co tylko mogą, by chronić swoje nienarodzone dziecko. Starają się także unikać rzeczy, jakie są dla nich nie wskazane, jedną z tych rzeczy na szczęście nie jest fitness. Jak więc ćwiczyć? Do którego miesiąca ciąży ćwiczenia fitness są dla nas wskazane?

Wiele kobiet w ciąży rezygnuje z aktywności fizycznej, ponieważ obawiają się, że coś mogłoby zaszkodzić ich dziecku. Czy ich obawy są jednak słuszne? Chociaż tak jak każda kobieta, tak i każda ciąża jest inna, to większość zmian, jakie zachodzą w naszym organizmie, są takie same. Mimo to aktywność fizyczna w ciąży jest wskazana. Zaleca się ćwiczyć minimum 30 minut dziennie. Jak wiadomo, poród jest bardzo dużym wysiłkiem, który możemy przyrównać do przebiegnięcia maratonu. Jest to, więc duży wydatek energetyczny, dlatego każda z nas powinna się do niego odpowiednio przygotować. Wykonywanie ćwiczeń w ciąży może znacznie ułatwić nam poród.

Pytanie, od kiedy, a nie tylko do, kiedy można uprawiać sport w ciąży

W 1-3 miesiącach ciąży, ćwiczyć mogą jedynie kobiety, które przed zajściem w ciąże były aktywne fizycznie. Osoby, które przed zajściem w ciąże nie ćwiczyły, swoją przygodę z aktywnością fizyczną mogą zacząć dopiero od 4 miesiąca ciąży. W pierwszym trymestrze ciąży jest największe zagrożenie poronienia, dlatego ważne, aby w tych miesiącach na siebie uważać. Treningi kobiet, które nie były aktywne przed zajściem w ciąże nie powinny być intensywne. Dodatkowo na miesiąc przed porodem kobiety, które wcześniej nie ćwiczyły, powinny zaprzestać treningów.

źródło: pixabay.com

Kobiety, które były aktywne przed ciążą, nie muszą przerywać swoich treningów, chyba że ich dyscypliny były nazywane urazowymi, czy też wstrząsowymi. Jeżeli do tej pory pływały, czy też biegały bez problemu, mogą uprawiać takie sporty przez całą ciążę. Warto jednak pamiętać, aby zmniejszyć intensywność treningów i obciążeń z kolejnymi miesiącami.
Tak, więc – ćwiczyć warto, ale nie można forsować organizmu.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa