interwały bieżnia

Interwały – bieg na bieżni

Trening interwałowy to trening o zmiennym tempie, wysoka intensywność jest przeplatana z niską. Taki trening możemy wykonywać zawsze i wszędzie- także na siłowni. Bieżnia także wykorzystywana jest w treningu cardio, także możemy ją wykorzystać do treningu HIIT. Zobaczcie jak ułożyć taki trening oraz jakie efekty.

Jeżeli chcemy szybko i sprawnie zgubić zbędne kilogramy oraz wysmuklić sylwetkę to interwały na bieżni są dla nas dobrym pomysłem.

Ćwiczenia interwałowe na bieżni mają prostą strategie:

  • Ich czas jest krótszy od cardio
  • Są połączeniem ćwiczeń aerobowych oraz siłowych
  • Mają za zadanie poprawić ogólną dynamikę ciała

Zalety treningu interwałowego

  • Szybka redukcja tkanki tłuszczowej
  • Powoduje dynamiczne i trwałe podkręcenie metabolizmu
  • Pobudza organizm do spalania tkanki tłuszczowej na długo po zakończonym treningu
  • Wzmacnia kondycję, oraz wytrzymałość
  • Poprawia wydolności organizmu, koncentracje oraz potęguje poziom wigoru
bieg
źródło: pixabay.com

Trening interwałowy na bieżni, można podzielić na różne warianty:

Wariant 1:1 – wysiłek fizyczny, w którym czas trwania sprintu jest taki sam jak czas trwania chodu

Wariant 2:1 – sprint trwa dłużej niż chód, takie same zasady występują przy wariantach 3:1, 4:1 itp.

Wariant, w których chód trwa dłużej od sprintu – jest to najlepsza opcja dla początkujących

Każdy trening, powinien być dopasowany do możliwości, tak jak w każdym sporcie istnieje podział na osoby początkujące oraz zaawansowane.

W przypadku osób początkujących trening może wyglądać tak

  • Wstęp – rozgrzewka
  • Część ogólna – szybki bieg około 30 sekund, chód około 15 minut, następnie szybki bieg około 45 sekund, a następnie 10 minut – chód
  • Zakończenie – rozciąganie

W przypadku osób zaawansowanych trening może wyglądać tak:

  • Wstęp – rozgrzewka
  • Część ogólna – szybki bieg 1 minuta, następnie trucht 10- minut, po czym ponownie przystępujemy do szybkiego biegu, tym razem 2-minutowego, a następnie wykonujemy 15-minutowy trucht
  • Zakończenie – rozciąganie

Pamiętajcie, że w przypadku każdego treningu ważna jest początkowa rozgrzewka oraz końcowe rozciąganie, tak samo ma się sprawa, jeżeli planujemy trening na świeżym powietrzu, czy na sprzęcie w tym wypadku bieżni. Pamiętajcie także, że każdy trening powinien być połączony ze zrównoważoną dietą, ogólną regeneracją, oraz że musimy pamiętać o przestrzeganiu zasad, oraz techniki danych ćwiczenia- tylko takie podejście zapewni nam bezpieczny trening.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa