Nordic Walking

Chodząc do parku, lasu czy nawet po polskich ulicach można zauważyć, coraz większą popularność kijów zwanych nordic walking. Nordic walking uprawiają nie tylko młodzi ale również osoby koło 50-tego roku życia jak również emeryci polubili chodzenie o kijkach treningowych. Jeszcze kilka lat wstecz wielu z nas sądziło, że to są kijki narciarskie ale z biegiem czasu kijki do nordic walking stały się bardzo popularne. Nordic walking polega na marszu ze specjalnymi kijami. Wydaje się to banalne. Ale nie do końca tak jest.

chodzenie

Nordic walking wymyślony został w Finlandii w latach 20. XX wieku, jako całoroczny trening dla narciarzy biegowych. W odróżnieniu do zwyczajnego marszu, nordic walking angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron, dlatego angażujemy do ruchu mięśnie klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, ramiona oraz mięśnie brzucha. Nordic walking aktywuje 90 procent mięśni człowieka i ma bardzo dobry wpływ właśnie na kręgosłup. Przy chodzeniu o kijkach odciążone są stawy co jest szczególnie ważne dla osób starszych. Dlatego nordic walking jest coraz bardziej popularny u starszych osób, którym ćwiczenia te zalecają lekarze. Rozwija się siłę i wytrzymałość ramion. Dzięki tym niepozornym ćwiczeniom będziemy mięli łatwość przy wchodzeniu na wzgórza, dodatkowo spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu. Zwiększamy stabilność przy chodzeniu z kijkami, redukujemy nacisk na kolana, biodra i plecy co daje korzyści dla osób ze słabszymi stawami i nie dość silnymi mięśniami.

Bardzo ważnym elementem aby dobrze chodzić o kijkach jest dostosowanie kijków do naszego wzrostu. Wielu z nas kupuje pierwsze lepsze kije w supermarkecie. Kije powinny być przeznaczone do nordic walkingu, a nie do trekkingu. Polecam abyśmy najpierw dowiedzieli się kilku ważnych wskazówkach i dopiero zaczynali wydawać pieniądze. Jak wiadomo wydać pieniądze jest najprostszą rzeczą na świecie. Teraz masz do wyboru dwie techniki  marszu jedna to  technika szybkościowa a druga to  siłowa. W obu przypadkach wysuwaj do przodu na przemian lewą rękę i prawą nogę, a potem – prawą rękę i lewą nogę. Przed rozpoczęciem treningów wzmocnij i rozgrzej mięśnie nóg, aby uniknąć kontuzji.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa