Jak okiełznać stres

Wydawałoby się, że relaks to nic prostszego.  Dlaczego więc mamy takie problemy z naturalnym odpoczynkiem? Może dlatego, że pokutuje w nas piętno zasłużenia na odpoczynek, albo dlatego że rzadko widzieliśmy naszych rodziców podczas zabawy, a może dlatego, że ciągle przekładamy coś na później czy po prostu pędzimy razem z dzisiejszymi oczekiwaniami świata. Każdy z nas wie najlepiej dlaczego nie relaksuje się zgodnie ze swoimi potrzebami, choć zapewne nieczęsto się nad tym zastanawia. Traktujemy się dość mechanicznie, wymagamy od siebie ciągłej pracy. Wracamy z pracy i bierzemy się do pracy, w głowie dalej mamy pracę. Ciągłe zmartwienia siedzą nam nie tylko w głowie, leżą na wątrobie, blokują nasze serce i naszą radość. Ile tak można?
Poniżej parę sposób i technik relaksacji.

a

1. Najprostszą formą relaksacji jest ruch

To jest to, co naszym mięśniom i umysłowi potrzebne jest najbardziej. Ruch jest dobry praktycznie w każdej postaci. Najlepiej takiej, która jest odpowiednia dla naszego wieku, naszych predyspozycji i chęci. Ja uważam, że wyjazd na narty w zawsze słonecznych Włoszech to jest właśnie to! Przy tym sporcie, każda część naszego ciała pracuje!

2. Masaż i inne formy pracy z ciałem

3. Trening autogenny Schultza

Trening ten polega na monotonnym, stosunkowo długim powtarzaniu sobie sugestii dotyczących części naszego ciała

4. Relaksacja Jacobsona

Inną, bardzo popularną metodą relaksacyjną jest tzw. „trening Jacobsona”.
Polega on na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu poszczególnych partii swojego ciała.

Stress#1

5. Muzykoterapia. Relaksacja dźwiękiem

Włączamy jakąś spokojną muzykę, która nam odpowiada, kładziemy się lub rozkładamy wygodnie na fotelu, i przez około 20 minut jedynie wsłuchujemy w kojące dźwięki.

6. Praktyka relaksacji poprzez oddech

7. Medytacja transcendentalna

8. Wizualizacja jest świetnym sposobem relaksacji

9. Aromatoterapia