błędy siłownia

Siłownia tego nie rób- 7 najczęściej popełnianych błędów

Często ćwicząc na siłowni, popełniamy wiele błędów, niektóre z nich nie mają dużego wpływu na naszą sylwetkę, jednak niektóre z nich mogą być tragiczne w skutkach. Siłownia tego nie rób- 7 najczęściej popełnianych błędów.

ćwiczenia na siłowni błedy
źródło: pixabay.com

Siłownia tego nie rób- 7 najczęściej popełnianych błędów

Błąd 1 – Zbyt częste ćwiczenia

Wielu trenerów, twierdzi, że wykonujemy w złym tempie ćwiczenia cardio- tempo jest cały czas takie samo. W celu osiągnięcia zgrabnej sylwetki powinniśmy wykonywać trening interwałowy- w tym treningu co jakiś czas wykonujemy krótką serię super szybkich powtórzeń. Nie ważne co ćwiczymy, czy jest to bieg, jazda na rowerze, czy pływanie, ważne jest, aby podkręcić tempo ćwiczeń.

Błąd 2 – Za mało ćwiczeń siłowych

Chcąc zrzucić zbędne kilogramy, skupiamy się na bieganiu, czy też innych ćwiczeniach, które nie wymagają siły, dlatego unikamy hantli, myśląc, że pozwalają one tylko na zdobycie masy mięśniowej. Ćwicząc przez jakiś czas z hantlami, czy innymi obciążeniami nie zwiększymy naszej masy mięśniowej, a przyczynimy się do utraty tkanki tłuszczowej. Jeżeli jednak hantle nam nie odpowiadają, możemy spróbować treningu plymoetrycznego- polega on na bardzo intensywnych podskokach- skrócenie mięśni, a następnie ich rozciągnięcie pozwala na wyzwolenie większej siły i mocy.

Błąd 3 – siłownia bez „podkładki”

Dużym o ile nie największym błędem są ćwiczenia na siłowni na czczo. Organizm, który nie ma naładowanych akumulatorów, nie spala kalorii w taki sam sposób jak ten sam który będzie naładowany. Powinniśmy na godzinę przed treningiem zjeść kawałek owocu bądź garstkę migdałów, czy też baton, oczywiście niskokaloryczny. W trakcie ćwiczeń powinniśmy mieć butelkę wody pod ręką.

Błąd 4 – Oczekujemy niemożliwego

Często oczekujemy, że dieta, czy trening, który pomógł naszej koleżance pomoże i nam. Niestety każdy z nas ma inne ciało i nie każda dieta zadziała tak samo na każdego.

błędy siłownia
źródło: pixabay.com

Błąd 5- brzuszki, brzuszki i jeszcze raz brzuszki

Często wydaje się nam, że robiąc brzuszki, osiągniemy wymarzoną sylwetkę, jednak ćwiczenie to nie ma wpływy na głębokie mięśnie na których zbudowaniu nam zależy

Błąd 6 – stawiamy sobie złe cele

Stawiamy sobie cele niemożliwe do osiągnięcia, powinniśmy stawiać sobie cele mierzalne i krótko terminowe. Często cele, których nie możemy osiągnąć, zniechęcają nas do dalszych ćwiczeń.

Błąd 7 – Brak rozgrzania mięśni po treningu

Przed ćwiczeniami powinniśmy wykonywać rozgrzewkę tak samo po ćwiczeniach, powinniśmy rozciągać nasze mięśnie, dzięki temu unikniemy kontuzji, a czasami nawet zakwasów.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa