orbitrek

Skuteczne ćwiczenia na otyłość brzuszną

Gimnastyka i dieta mogą być niewystarczające w celu zwalczenia otyłości brzusznej. Do walki z nadmiarem tkanki tłuszczowej na brzuchu przydadzą się urządzenia, takie jak orbitrek, czy wioślarz. Dzięki nim wykonamy intensywne ćwiczenia, które zbytnio nie obciążą stawów, a pomogą uzyskać wymarzoną sylwetkę.

Otyłość brzuszna – ćwiczenia na orbitreku

Orbitrek to urządzenie do ćwiczeń, które pobudza do ruchu wszystkie mięśnie ciała. Przy jego pomocy mamy szansę na szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Aby szybko uzyskać pożądane efekty powinniśmy ćwiczyć minimum 25-30 minut plus czas na rozgrzewkę.

orbitrek
Źródło: hop-sport.pl

W przypadku szybkiego stracenia tkanki tłuszczowej odpowiedni będzie trening aerobowy. Trening jest spokojny, nie musi być bardzo intensywny. Do tego rodzaju wysiłku organizm szybko się przyzwyczaja, przez co powinniśmy ciągle stopniowo wydłużać treningi.

Wyróżniamy jeszcze bardzo intensywny trening cardio, poprawiający ogólną wydolność i kondycję. Trening interwałowy, w którym stosujemy zmienną intensywność treningu, przyspiesza metabolizm, ale najlepiej tego typu ćwiczenia wykonywać pod okiem trenera. Natomiast trening anaerobowy ma pomóc nam w budowie mięśni.

Ćwicząc na orbitreku pamiętajmy o odpowiedniej postawie i ubiorze. Plecy powinny być wyprostowane, podczas treningu patrzymy przed siebie.

Ćwiczenia na ergometrze wioślarskim

Ergometr wioślarski to nic innego jak wioślarz, urządzenie, które aktywuje do pracy najwięcej mięśni. Dzięki treningowi na ergometrze możemy w ekspresowym tempie pozbyć się zbędnych kalorii.

Na początku powinniśmy wykonać minimum 15 minutową rozgrzewkę składającą się z ćwiczeń rozciągających. Dopiero tak przygotowani możemy usiąść na wioślarzu. Następnie przyjmujemy odpowiednią pozycję, stopy stawiamy na platformach plecy trzymamy prosto, pochylamy się do przodu, wiosło trzymamy nachwytem. Ręce mamy proste.

wioślarz
Źródło: hop-sport.pl

Plecy wyprostowane, klatka piersiowa wypięta, a łopatki ściągnięte, zaczynamy odpychać się stopami od platform. Podczas tego ruchu prostujemy nogi, ale nie zginamy jeszcze łokci. Kiedy wiosło będzie już blisko kolan, wtedy przyciągamy ręce do mostka, jednocześnie łokcie powinny być blisko ciała. W celu powrotu do pozycji wyjściowej, w pierwszej kolejności uginamy ręce, a gdy wiosło będzie za kolanami, w tym momencie prostujemy również nogi. Pamiętajmy, aby przy treningu na wioślarzu najwięcej pracy powinny wykonywały nogi. W ćwiczeniach na wioślarzu najważniejsza jest poprawna technika. To ona pozwoli nam stracić zbędne kilogramy oraz poprawić formę.

Same ćwiczenia to pół sukcesu, potrzebna jest jeszcze wytrwałość,  a także odpowiednia dieta i dbałość o dobre nawodnienie organizmu.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa