Treningi na skakance- Jak ćwiczyć ze skakanką?

Na pewno każdy z nas kupując dziecku skakankę nie zastanawia się, że może ona przydać się także nam dorosłym. Okazało się, iż treningi na skakance, doskonale wpływają na nasze ciało. Treningi na niej to doskonały sposób na wzmocnienie i umięśnienie nóg oraz spalenie zbędnych kalorii. Dodatkowo skakanie na skakanie wzmacnia stawy, poprawia krążenie oraz kondycję ruchową. Przyrząd ten szczególnie ważny jest dla kobiet, ponieważ treningi na skakance dodają Panią lekkości, gracji i wdzięku przy poruszaniu się oraz ładnie wymodelują ciało. Nie wszyscy wiemy jednak, jak należy ćwiczyć ze skakanką. Dlatego w tym artykule postaram się to pokrótce wyjaśnić.

Po pierwsze nie zapomnijmy o rozgrzewce. Dopiero po rozgrzaniu wszystkich części ciała przystąpmy do ćwiczeń. Najlepszą porą na ćwiczenia ze skakanką ze względu na ich intensywność jest popołudnie. Ćwiczmy przynajmniej 3 razy w tygodniu, ale najlepiej byłoby codziennie po pół godziny. No dobrze przejdźmy teraz do samego treningu na skakance. Zaczynamy od 10 skoków wolnych na przemian z 10 szybkimi. Wykonajmy 3 takie serie i zmieńmy styl. Możemy np. skrzyżować ręce i znów powtórzyć serię, albo skakać raz na jednej, raz na drugiej nodze. Pamiętajmy o tym, że kluczem do sukcesu jest systematyczność.

W ćwiczeniach ze skakanką ważna jest także postawa naszego ciała. Plecy muszą być wyprostowane, brzuch wciągnięty, barki cofnięte, łokcie jak najbliżej tułowia. W czasie skoków pamiętajmy również o tym, aby nie ruszać barkami. Intensywnie powinny pracować jedynie dłonie i nadgarstki.

Jak jasno wynika z powyższego treningi na skakance mają pozytywny wpływ na nasze ciało. Trzeba tylko wiedzieć, jak prawidłowo na niej ćwiczyć, i jaką mieć postawę ciała. Niestety treningi na skakance nie są dla wszystkich. Przeciwwskazaniem do takich treningów może być np. otyłość, zwyrodnienie stawów oraz ostra niewydolność układu krążenia.