Jak właściwie ćwiczyć na bieżni?

Kiedy na dworze pogoda nie jest sprzyjająca bieganiu, decydujemy się na bieganie na bieżni. Powinniśmy jednak wiedzieć, że trening na bieżni różni się nieco od w terenie. Dlatego też powinniśmy dowiedzieć się jak właściwie biegać na bieżni.

Przed przystąpieniem do biegania powinniśmy odpowiednio ustawić jej parametry, takie jak prędkość, dystans do przebycia, czy czas biegu. Przed wejściem na bieżnie powinniśmy wykonać krótką rozgrzewkę. Ćwiczenia rozgrzewające przed bieganiem, czy treningiem na bieżni nie różnią się niczym, a więc wykonujemy to samo. Rozgrzewka ma duże znaczenie, ponieważ, dzięki niej unikniemy przeróżnych kontuzji i naciągnięć mięśni. Przed biegiem możemy wykonać ćwiczenia rozciągające albo delikatny i powolny marsz bądź truchcik na bieżni. Dopiero po rozgrzewce możemy przystąpić do właściwych ćwiczeń.

źródło: hop-sport.pl

Nowoczesne bieżnie wyposażone są w programy treningowe, z których warto korzystać, ponieważ dzięki nim trening na bieżni jest efektywniejszy. Przed rozpoczęciem właściwych ćwiczeń warto ustawić nachylenie bieżni na 1-2%. Takie ustawienie pozwoli odciążyć nogi oraz zmniejszyć ryzyko doznania kontuzji – pozwala nam także na zwiększenie efektywności treningu.

Jak właściwie ćwiczyć na bieżni?

Bieganie na bieżni rozpoczynamy od odpowiedniego ustawienia bieżni. Ćwicząc na bieżni, powinniśmy unikać jej krawędzi bocznych oraz przedniej. Zazwyczaj, kiedy dotniemy nieruchomy obiekt, biegając na tym sprzęcie, powodujemy upadek a tym samym kontuzję. Podczas ćwiczeń na bieżni nie powinniśmy pochylać głowy i patrzeć w dół, a plecy powinny być wyprostowane. Kiedy jesteśmy za bardzo pochyleni, możemy stracić równowagę, a nawet poczuć się niedobrze. Kiedy przyjmiemy nieprawidłową postawę, możemy doprowadzić do bólu pleców oraz szybszego męczenia się.

Podczas biegania na bieżni obciążone są bardziej mięśnie i kości nóg, dlatego powinniśmy biegać krótkim krokiem. Bieżnie wyposażone są w poręcz z wbudowanymi pulsometrami, jednak nie zaleca się ich stosowania. Często działają one niedokładnie, a trzymanie się poręczy utrudnia bieganie. Dlatego też lepiej wyposażyć się w oddzielny pulsometr do biegania, który przyczepiamy do ręki, czy paska.

źródło: hop-sport.pl

Biegając na bieżni w zamkniętych pomieszczeniach, musimy pamiętać o dostarczeniu odpowiedniej ilości płynów. Zalecane jest wypijanie nawet 1,5 litra wody niegazowanej w trakcie treningu. Nawodnienie organizmu można uzyskać poprzez wprowadzenie płynów izotonicznych, a więc płynów dostarczających odpowiednią ilość jonów i wody utraconych podczas ćwiczeń.

Dodaj komentarz

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa